torsdag 1 november 2012

Bra tankar

Jag har alltid gillat och "samlat" sentenser från filsofer och stora tänkare; Nietzsche, Seneca, Michel De Montaigne.. och så vidare.

Här kommer en annan bra tanke!
Alltför ofta klagar jag på min lilla enkla kamera som ibland överraskar mig med helt otroligt skarpa och fina bilder. Jag undrar, om jag lika ofta hade haft med mig en kamera som inte lätt går att stoppa ner i fickan? Av ett par bekanta, som själva var med vid det här tillfället, fick jag höra följande:
På en tillställning stod en man som var författare och berömde en fotograf för hans fantastiska bilder. Han var nyfiken på utrustningen och sa till fotografen; Du måste ha en otroligt bra kamera som kan ta såna bilder?! Varvid fotografen svarade - Ja svarade fotografen, det är en....,
och du, du måste väl ha en fantastisk skrivmaskin som kan skriva så bra böcker?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar