torsdag 29 november 2012

Tekniskt fel!

Det går inte bra för dig just nu, sa någon i kön.
- Nej, jag skulle inte vilja påstå det!

Vara efter vara som skulle slås in i kassan fanns inte registrerad eller så var det något annat fel, så den som stod efter mig i kön hade alldeles rätt. Och när det äntligen blev dags att betala så gick inte det heller utan då blev det, Tekniskt fel!
Provade igen, och igen, och igen.
Pip, pip, pip!

Det är någon slags störning, sa jag.

Kvinnan bakom mig kom fram och tog Visa-kortet ur min hand, stoppade in det i betalapparaten och då fungerade det. 

Resten av dagen var ändå helt ljuvlig då jag ägnade mig åt jordnära saker som att bland annat att göra en god matpaj till musiken av Nina Simone.
Men när jag behövde komplettera med några saker som jag hade glömt och var till affären igen så upprepades förstås "Tekniskt fel" och en ny person fick hoppa in och sköta betalningen. Nu tänker jag inte handla mera den här veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar