torsdag 8 november 2012

Tss

Tillsammans med bilbesiktning är nog tandläkarbesök det värsta jag vet här i livet. Därför var det inte roligt när jag i fredags kväll fick ordentligt ont i en tand och därför drog jag mig också för att ringa och beställa en tid på måndag morgon. Vem vet, tänk om dom skulle säga att dom hade en tid under dagen! Istället skippade jag både dammsugare och tidsbeställning och gick ut i det fina vädret. Tills på eftermiddagen då jag hade ännu mera ont. - Kom hit nu, säger dom förstås, vi har väldigt ont om tider längre fram! Ouch.. men jag satte mig i bilen och åkte dit. 3 röntgenbilder senare ur olika vinklar säger tandläkaren - Det här är en tandläkares värsta mardröm, när man inte hittar något fel! Det fanns inget hål :o Förklaringen jag fick är återigen nacken, nerver som ligger i kläm kan orsaka sådana problem.
Eller så är det någon i min närhet som har tandvärk!, säger jag senare när jag berättade för min väninna. När så dottern kom hem igår talade hon om att hon hade fått en ruskig tandvärk på fredag kväll. Eller vad det nu heter när visdomständerna håller på och växer ut? Jag började skratta och gick bara fram och pussade på henne och fick förstås förklara varför. Det är skönt när saker och ting enkelt får en förklaring! Men hur blir det senare, när nu dottern och hennes pojkvän troligen flyttar till Nya Zeeland i början på januari? :o

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar