onsdag 7 november 2012

Hedonist javisst

Vaknade tidigt igår morse och kände att nu var det äntligen en bra dag att hämta hem den nya datorn. Detta skulle jag ha gjort redan i våras. Nu är silvertejpens tid förbi! Jo jag har varit uppfinningsrik med att laga knappar och annat på den här datorn med silvertejp och filtkuddar.

Konstaterade att jag inte skulle orka sitta själv bakom ratten i flera timmar men då det var 2 timmar kvar innan morgonbussen skulle gå in till stan så hade jag god tid på att göra mig i ordning till den. Vid ett bussbyte då jag satt och väntade föll mina blickar på en bok i en låda med böcker som skänktes bort. Jag tog den med mig och började läsa på den långa bussresan. Jag tror aldrig att jag har läst så fort tidigare och efter nästan halva boken ser jag synkroniciteten med mitt liv just nu och handlingen i boken. Detta gjorde mig rädd och jag slutade läsa, men kunde ändå inte hålla mig utan tittade längst bak i boken om hur det skulle sluta. Och mycket riktigt, hon dör. Trots att det är en lycklig död och allt ordnar sig i nästa liv så blev jag ändå lite ledsen. Kom att tänka på en vision jag hade vid 25 års åldern om att jag skulle dö tidigt. Nu vet jag att man kan dö på olika sätt, så det behöver inte betyda att man faktiskt dör en fysisk död utan det kan också betyda att man börjar på något nytt. Detta är dock inte något jag går runt och oroar mig för och läkarna har koll på mig, eftersom min pappa gick bort redan vid 57 års ålder och mamma också dog på grund av hjärtat. Dom kanske tycker att jag är lite väl nonchalant eftersom det är dom som måste ringa och säga att nu är det dags att komma för en koll igen.
Boken fick mig ändå att tänka att jag kanske borde göra en lista till mina barn. Över bekanta som borde kontaktas om det hände mig något, så att dessa vänner inte tror att jag bara har övergivit dem! Men som sagt, jag går inte runt och oroar mig, utan jag tycker om att njuta av livet, här och nu! Därför såg jag till att inte missa att äta lunch på Eastern Palace igår, som jag gjorde sist jag var i stan.
Jag bara älskar kinesisk mat!
Nu ringde precis yngsta dottern och tänker komma hem en stund så det är dags att avsluta detta inlägg. Hon och hennes argentinske pojkvän bor inne i Åre för tillfället, så det är inte så långt bort.
På tal om nya liv så kortslöt dottern min äldsta dator så att hela hemmet slocknade och blev svart.
Men hör och häpna, för konstigt nog så gick datorn att starta igen och den fungerar, även om den är väldigt seg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar