fredag 1 mars 2013

Appropå konspirationsteorier..

Jag har försökt att läsa och sätta mig in i det här om Chemtrails och enligt wikipedia är det bara konspirationsteorier. Hmm låter enkelt, vill man arbeta ostört är det bara att avfärda det som en konspirationsteori och sen är massan nöjd. Just det Thomas Di Leva... vem ska jag tro på? Man måste i alla fall vara öppen, ifrågasättande och inte bara svälja allt..

I mitten av 1970-talet bestämde jag mig för att börja köra motorcykel. Genom att vara smart och gå på en kurs genom försvaret kunde jag få körkortet billigt (jag hade inte då körkort för bil) genom att utbilda mig till mc-ordonnans. Vilket jag också gjorde på LV6 i Göteborg och körkortet blev mitt för den ringa summan av 160 kronor. Senare blev jag också biträdande instuktör på dom kurserna och detta ledde till att jag så småningom flyttade till Dalarna. Där lärde jag känna en ryska som jag blev mycket god vän med.

3 barn och några år senare flyttade vi till Stockholm där vi bodde i ett sk. militärhus och bodde precis bakom militärstaben och K1. Kommer ihåg att i huset i grannkvarteret något år innan, hade en rysk sambandcentral avslöjats. Kommer också ihåg att hela den här tiden, innan jag deserterade från äktenskapet och det militära, fanns det ett hot om "ryssen". Men jag har aldrig gått omkring och misstänkt folk, aldrig dömt någon på förhand utan alltid velat tro det bästa om människorna omkring mig, kanske har jag alltid varit alltför naiv..

När så min ryska väninna från Falun i Dalarna hade varit på besök hemma i Ryssland tillsammans med i sin tur ryska väninna från Grycksbo ville komma och hälsa på mig i Stockholm, jag bodde ju väldigt nära Värta-hamnen dit deras båt skulle anlända, tyckte jag att det var en strålande idé.
När jag skulle möta kvinnorna på terminalen noterade jag dock ett antal "men in black" där jag gick och väntade... bara för att dom var så iögonfallande!!

Det var jättekul att väninnan och hennes sällskap kom och hälsade på mig! Det kändes däremot inte lika roligt när väninnans väninna något senare blev avslöjad som spion och utvisades från Sverige!
Vykort med rysk jul och nyårshälsning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar