tisdag 5 mars 2013

Gone fishin´

(Jag skulle aldrig ha skrivit att vintern är annorlunda med mycket kyla och lite snö, på bara ett par dagar har vi nästan dränkts av den vita varan och snöplogen kör i princip dygnet runt. Detta får mig åter igen att längta alldeles väldigt efter ljusa sommarnätter, dagar vid havet och att sila solvarm sand mellan tårna.. )

Ända sedan jag var riktigt liten har jag tyckt mycket om att fiska och mina första fiskeminnen har jag från när jag fick följa med mina äldre bröder och meta bäcköring. Att fiska är rogivande. Att göra upp en eld och bara vara. Denna känsla och upplevelse har jag också velat förmedla till barnen och därför, redan från att de var riktigt små, tagit med dom ut.
Någonstans i Israel...
Någonstans i Värmland...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar