måndag 18 mars 2013

Vrom vrom

Det är som att ha ett husdjur fast jag inte vill ha något! Tänker att jag har haft tillräcklig med ansvar med barnen. Det är som att ha en hund, fast en hund med motor!
Skillnaden mellan natt och dagtemperatur ligger någonstans mellan 20 och 35 grader, kanske mer, så det kan vara förståeligt, att bilen behöver "vallas". Tydligen har nyare bilar ännu mera problem än vad min har hörde jag. På eftermiddagen igår tog jag med mig bilen ut på en tur och sämre kan man förstås ha. Kommer ihåg en gång för många år sedan när vi var i Grövelsjön och åkte skidor, det gjorde ruskigt ont i hjärtat när vi styrde kosan hemåt igen, då söderut, och lämnade solen och dom vita vidderna. Det behöver jag inte göra nu :) Egentligen borde jag hyra ut rummet som ännu inte är "mitt". I stället för att det står där oanvänt med bäddad säng kunde andra också få möjlighet att komma hit och uppleva våren i fjällen. Eller den ljusa jämtländska sommarnatten...

På min lilla "expedition" igår var jag ute i drygt en och en halv timma och brände mig trots att jag använde solskyddmedel, borde alltså haft ännu högre solskyddsfaktor. Skulle också ha tagit snöskorna med mig för snön var djup dit jag skulle. Jag fick använda mig av en älgs spår, men himmel, dom tar ju "sjumilakliv"! Tyvärr upptäckte jag också att någon älg hade använt sig av "min" slinga och det ända hem (mellan husen). Det gillar jag inte! Jag är rädd för älgar nämligen eftersom jag har blivit jagad flera gånger. En manlig bekant till mig blev också attackerad en gång när han satt ute i skogen och jag ångrar fortfarande att jag inte fotade av blåmärkena på hans lår som var i form av älgklövar :) Kossor och älgar... usch! Jag möter hellre en varg!


Lön för mödan, efter en lång, kall, mörk och bister vinter..
Ottfjället och Ottsjön
Skutan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar