tisdag 19 mars 2013

Don efter person

"Ingen regel utan undantag" så därför blir det ändå lite matprat... Det är en ny situation att laga mat bara åt mig själv efter att ha haft flera matslukande barn hemma. Jag har heller inte utrustning för att göra lite med tanke på formar etc. Som tur är så gillar jag rester skarpt och tycker det är väldigt bekvämt att bara kunna värma nästa gång det är dags att äta (lat som jag är). Utan lämplig utrustning innebär det att jag ofta använder pajformen även till andra rätter än just pajer, som här när jag skulle göra en lasagne med lax och spenat (vissa rätter gör jag förstås mer av och stoppar i frysen). Nåväl, det sägs att det inte hänger på storleken och nu kan jag berätta att det heller inte hänger på formen ;)
Mums med lax och spenat
Jag säger bara cheese...
Och så några mandlar med
mörk choklad 
och flingsalt efteråt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar