lördag 16 mars 2013

Skenet bedrar

Det är lustigt, det kommer alltid en dag på våren när det inte räcker med vanliga solglasögon utan man måste ha sådana som även täcker sidorna så att inget ljus sipprar in. Idag kom den dagen upptäckte jag när jag skulle gå och slänga skräp. Det är bara en kort bit men jag blev ändå tvungen att knipa så mycket med ögonen att det istället blev svårt att gå. Och trots kisandet så blev det alldeles svart för ögonen när jag kom tillbaka in igen. Tänk att behöva solglasögon för att gå och slänga lite skräp!
Kanske man också borde smörja in sig med solskyddsmedel? Hälsocentralen brukar få ta emot en hel del turister med brännskador den här tiden på året. Kombinationen med stark sol som reflekterar sig i kritvit snö måste man vara försiktig med!

Mullig, osminkad och med smutsigt hår satte jag mig i bilen (kusinen hjälpte mig att få igång den igår). Den väldiga nattkylan ska fortsätta så jag måste verkligen försöka hålla batteriet laddat och eftersom jag också behöver köra lite längre sträckor beslutade jag mig för att åka till kommunens huvudort, 12 km längre bort och handla.

Ohh vad du ser fräsch och solbränd ut, sa killen i affären.
??? :o
När jag kom till kassan och det var dags att betala upptäckte jag att jag heller inte hade några pengar med mig.. : /
Kan du betala i morgon? frågade tjejen.
Neej..
Kan du komma in någon gång nästa vecka?
Jaa?
Så var problemet löst och jag kunde åka hem med mina varor :o

Vissa soliga dagar känns på något sätt... mycket, mycket, soligare än andra! :)

Från igår..
Idag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar