torsdag 14 mars 2013

Ute i djup snö

Det är ganska skönt att "latino"-svärsonen lånade med sig min längdutrustning in till Åre. Inte mina pjäxor förstås, dom var för små, men som tur är har andra svärsonen ett par här hemma. Med norska försvarets ullstrumpor så blev det alldeles utmärkt och ungdomarna har varit ute flera gånger och åkt på Åresjön. Detta gör att jag inte ens behöver fundera på att träna några andra muskelgrupper än dom vanliga och kan i stället lugnt fortsätta med mina underbara monotona promenader :) Däremot, efter att ha sjunkit ner till ljumskarna i snön för ett tag sedan, anstränger jag mig numera med att sätta på mig snölåsen innan jag går ut!
Idag kom jag på att jag eventuellt också skulle kunna ta med mig ett par snöskor (ifall jag skulle se något mer otillgängligt motiv att fota), men men, jag vill inte göra en expedition av det hela, så det återstår att se..
Snölås

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar