tisdag 7 maj 2013

På spaning med...

När en man frågade om jag ville följa med och titta på Gluttsnäppor höll jag på att trilla baklänges av skratt. En gång för många år sedan trodde jag och mellandottern att några ornitologer drev med oss när dom pekade ut en Gluttsnäppa och sedan dess har vi skrattat och skämtat om Gluttsnäppor.
Ja ni hör ju, bara namnet...
Men det är sant, dom finns faktiskt!
Jo jag följde med till "fågelspanarsjön" österut i förrgår, fast den enda jag fick syn på var på en skylt. Kanske tur det, för annars kunde jag ha skrämt iväg både fåglar och ornitologer!
Förutom en sparvhök och någon slags vråk och en massa andra fåglar som jag inte kommer ihåg namnen på (småfåglar och rovfåglar!) fick jag dessutom se och höra kväkande kärlekskranka grodor "en masse", som faktiskt lät som en hel orkester. Och så fick jag se årets första blåsippor!

Mannen var imponerad över att jag följde med trots att vi inte direkt känner varandra.
Vem vet, sa han, jag kan ju vara en galning..
Men han vet heller inte vem jag är och jag är en ninja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar