torsdag 16 maj 2013

OmVäg

Min granne, samekvinnan har i flera år tjatat om att jag måste komma till deras läger, där hon tillbringar hela somrarna och nu vill hon inte vänta längre så hon har bestämt att denna sommaren ska det bli av!!

Eftersom mellandottern kommer hem i början på nästa vecka :) stod jag häromdagen och bakade lite så att vi har något att ta med oss på utflykterna vi skall göra (jo jag vet att du också vill ha kakor och fjällmunkar J...)
Kom då på en strålande idé, om att vi skulle kunna slå två flugor i en smäll och kanske passa på och göra ett besök där uppe i Ottsjölägret. Det skulle vara skönt att slippa köra ensam.

Tog därför och kollade kartan för att se var det ligger närmare bestämt och blev lite fundersam. Finns det ens någon väg dit upp? Väg 356 vet jag hur den ser ut och inte ens det är ju mycket till väg. Inte förrän jag hade zoomat in jättemycket på kartan kunde jag hitta en, frågan är bara vad det är för något, en stig? I vilket fall som helst är det antagligen bättre att köra över Skalstugan och in i Norge en sväng för att sedan vända åt andra hållet, då jag tror det blir närmare. Men vad som sedan väntar, om vi nu ens åker dit, det återstår att se! Och om vi åker dit ska vi minsann se till att lägga in platsen på Google maps...

PS1! I bilen jag åkte med i lördags fanns det en gps men den tyckte heller inte att den norrländska vägen räknades som en väg, så den försökte få oss att vända om på den raka vägen :) Gör en U-sväng!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar