torsdag 23 maj 2013

Creme de la Älgfobi

Efter utfört uppdrag hoppade jag och mellandottern in i bilen för att köra hem igen. Eftersom det var lite regn i luften, lite mulet och skymning och därmed svårt att se, bad jag dottern om hjälp att hålla ögonen öppna efter vilt. Vi hade inte kört mer än ett par hundra meter när hon upptäckte det första paret fjolårskalvar!
Nästa älg såg jag! Ha ha nu står det ett ett! sa jag till dottern.
Orättvist, sa dottern, det var ju två som jag såg först!
Iiii nu är det tre, skrek hon, och vi började skratta.
Orättvist, sa jag, alla är ju på "din" sida av vägen!
Med sidorutan nervevad körde vi försiktigt vidare och då skrek hon, nu är det fyra!
Med vrålande skratt blev det fem, sex och sen sju och så vidare!
Älgarna som alla var nära vägkanten såg väldigt förvånade ut när dom hörde dom hysteriska skratten inifrån bilen.
På 8 kilometer såg vi 12 älgar!!!
Det är inte bara det att dottern vann med att upptäcka 11 älgar och jag bara 1, jag känner mig dessutom som en jätteförlorare eftersom jag inte kommer att fortsätta att våga gå ensam där i området som jag brukar :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar