torsdag 30 maj 2013

Nog nu!

Jag vet egentligen inte vad getingen vill här inne och säkert vet inte den det heller men jag har då aldrig varit med om något så envist! När den för fjärde gången tog sig in i går kväll var den så matt att den sista gången kom krypandes över tröskeln och in genom den öppna dörren över golvet. Jag tog och bar den långt, långt bort. Idag var den här igen! Hur hittar den hit varje gång?
Jag har svårt för att slå ihjäl kryp och brukar därför fånga och släppa ut dom ute. Men, tänkte jag en gång, det kan ju komma ett tillfälle när jag måste ta till mer drastiska åtgärder och därför tog jag och pimpade flugsmällan för måste det göras ska det ske med finess!
Det tillfället kanske har kommit nu! Nu sitter jag här och är beredd men frågan är om jag ändå kommer att klara av det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar