söndag 7 april 2013

Sidospår

Om jag ska beskära bilder, lägga ram, text eller något annat använder jag mig av Photoshop. Jag manipulerar annars inga bilder (inga trix) om jag inte direkt vill ha dom "konstnärliga". Bilderna får alltså vara som dom är. Min mamma, manipulerade och laborerade med bilder fast utan bildbehandlingsprogram. Manuellt och hemma i köket som hon ibland mörklade och gjorde om till framkallningsrum.
Bilden på mig, när jag kanske var i 10-års åldern, hittade jag i åtskilliga varianter efter att hon gått bort och några har jag sparat.

4 kommentarer:

  1. Då vacker, vad roligt att du har kvar den.

    SvaraRadera
  2. Flydda tider..
    Förresten, vilket härligt namn du har Åsa ofog! Brukar du hitta på en massa hyss?

    SvaraRadera
  3. http://ofog.wordpress.com/ Min blogg heter ofog, därav namnet och ja jag är rätt busig :)

    SvaraRadera
  4. Jag trycker på "Gilla" knappen om din blogg!

    SvaraRadera