torsdag 18 april 2013

Appropå krux

I väntans tider..
Jag går och väntar på att latino-svärsonen ska skaffa lägenhet! Jag har dessutom varit utsatt för operation övertalning under en period tills jag lovade dyrt och heligt att jag skall komma och hälsa på. Kruxet är bara att då måste det bli till Queenstown i New Zeeland :o

De som har erfarenhet av både söner och döttrar är nog benägna att hålla med mig när jag säger att döttrar är mer komplicerade än vad söner är (gudarna ska veta att det inte alltid har varit lätt att handskas med 3 döttrar). Varför är det så, varför är det skillnad? Naturligtvis kan man inte dra alla över en kam, jag känner jättemånga där det inte stämmer. Men män har ofta ett enklare sätt att tänka, ett rakare språk där kvinnor istället tänker i komplicerade banor och ofta i outtalade meningar. Kan det ha med historien att göra? Att män har dragit ut på jakt och i krig och kvinnor som mest hållit sig hemma behövde vara finurliga och uppfinningsrika under tiden, eller vad beror det på?

PS! Badrummet är sig inte likt numera. Det har tillkommit en hel uppsättning med hår- och hudvårdsprodukter..
För ett tag sedan flyttade dottern tillbaka till Åre men ångrade sig visst så morgonen efter var hon tillbaka hemma igen. Åre är inte detsamma utan pojkvännen som väntar i New Zeeland.

Pass ok, check. Internationellt id-kort, check. Visum, check.
Snart kanske det bär iväg..

Det japanska kanji-tecknet för kvinna används x3 för tecknet "noisy", det ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar