tisdag 30 april 2013

Ögonen i nacken

Jag har hela tiden fått löpande rapporter från dottern som nu har landat välbehållen i Nya Zeeland. Allting har gått relativt smärtfritt även om turbulensen mellan London och Hong Kong tydligen inte hade varit något att "leka med". Från Hong Kong flög hon vidare till Auckland i Nya Zeeland och sista etappen därifrån var till Queenstown. Och nu är hon hemma i deras lägenhet :)

Ekorrar på balkongen javisst och småfåglar som tagit sig inomhus flera gånger, men..
Idag kände jag mig återigen iakttagen, att jag hade "ögon" på mig och när jag tittade ut genom fönstret såg jag ett par kattögon som stirrade direkt på mig. På andra våningen, hur hade den tagit sig upp? Det känns nästan som om jag blir förföljd av allehanda djur :o

Önskar alla en trevlig hednisk Valborgsmässoafton
med fina eldar!
Beltanekatt!
PS! Beltane/Valborgsmässoafton är en urgammal eld och fertilitetshögtid. Majstången är en gammal fallossymbol för fruktbarhet och växtkraft!

3 kommentarer:

  1. Men mami, Auckland ligger väl inte i Australien heller..

    SvaraRadera
  2. Oops :o
    Vilken tur att du reser runt så att jag får lära mig :) puss på dig!

    SvaraRadera
  3. o nu är det ändrat så att jag inte håller på o luras..

    SvaraRadera