tisdag 23 april 2013

Idag

Det här börjar likna en naturblogg vilket jag inte har tänkt mig. Men, men, jag måste ändå berätta om promenaden idag som var en av dom märkligare.
Det började strax efter att jag promenerat iväg genom skogen när något kom emot mig i höfthöjd. Jag blev först rädd men såg sedan att det var en av hägrarna som kom flygandes så lågt utmed stigen. Hastigt vek den av och flög upp mot trädtopparna och när jag följde den med blicken fick jag se hur fantastisk himlen såg ut.
Jag kunde riktigt se för mitt inre, en bild med den dramatiska bakgrunden och en häger i motljus...

Bestämde mig för att ta ett kort ändå på bara himlen och när jag stod och provade lite olika vinklar så kom den andra också flygandes mot boet, just som jag provade att zooma in med kameran.
Bilden blev inte som jag hade tänkt i fantasin men man får väl inte klaga.

Lite senare stannade jag upp för att ta ett foto för att visa att jag har ett annat par gamla stövlar som inte läcker! Då visslade någon och jag funderade på vem som kunde vissla på mig därute i skogen? Snurrade runt men kunde absolut inte upptäcka någon :o Så helt plötsligt såg jag rådjuret som gick och betade och det bara 10-15 meter bort! Efter ett par minuter visslade det till igen, då jag troligtvis blev upptäckt. Snabbt hoppade dom sin väg tillsammans för det fanns ytterligare ett rådjur som jag inte hade sett innan.
Den dramatiska bakgrunden..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar