torsdag 4 april 2013

Galen i grönt (2)

Jag har fått ett erbjudande om att följa med på en några dagars roadtrip i början av sommaren. Målet är en träff för pip pip pip och det ska komma deltagare från alla håll och kanter. Deltagaren (eller na?) som bor längst bort ska tydligen komma ända från Canada.
Det var när jag var senast inne i stan som jag fick reda på det här och mina blickar drogs genast till en klänning som ropade på mig. Eftersom klänningen också passade utmärkt när jag provade den så köpte jag den utan att gå för djupt in i analytiska praktiska tankar. Skulle jag nu inte kunna följa med på trippen så skulle jag ändå ha en fin klänning i behåll. Vilken vinst bara genom att vara lite smart och förbereda sig lite.. som att delta i ett lotteri utan att kunna förlora! :o
Fast jag såg mig själv tydligt svassa runt på träffen och under resan iförd i en ledig men tjusig bohemisk långklänning...

Kruxet är bara att resan ska gå mycket långt norrut och jag vet ju redan hur jämtländska sommarnätter kan vara. Förföriska javisst och ljusa javisst, men också obarmhärtigt bittert kalla!
Hur kan det då inte vara mer än 1000 km norrut?
Moln av is och prunkande isrosor?
Mer passande klädsel borde nog vara ett ull-underställ och tåliga långbyxor!

Men jag varken vill eller kan släppa tanken på att svepa runt i en långklänning...

Så nu håller jag på och stickar ett par varma ullstrumpor i en jääättefin grönmelerad färg!
Fast jag undrar om raggsockorna kommer att göra sig tillsammans med långklänningen? :o

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar