onsdag 13 februari 2013

Tid att

Jag har fixat bordet!!
Nej, naturligtvis inte köksbordet utan vardagsrumsbordet!
Ett gammalt funkisbord med hyllor och lådor från 1930-40 talet som jag för ca. 12 år sedan räddade från att slängas (jag är mycket för att rädda sådant som är värdelöst för andra).
Den slitna bordsytan har varit känsligt och för några år sedan tog jag äntligen tag i saken. Jag valde mellan att skaffa ett skyddsglas eller slipa och lacka det och valde det senare alternativet eftersom jag inte ville ha något tungt glas ovanpå. Vilket jag bittert fått ångra eftersom jag använde fel sorts lack. Detta har inneburit att det inte tålt någon värme alls från te och kaffemuggar utan blivit till en kletig massa som dessutom har sugit åt sig alla smulor och ludd som stått att finna! Tills nu, nu är den gamla lacken borta och istället har bordet fått ett värmetåligt plexiglas!
Vad är det som gör att man äntligen tar tag i saker?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar