fredag 15 februari 2013

Serpent

Jag är glad för upplevelser och annat som kommer till mig. Jag menar, det är inte bara att gå ut i naturen och plocka en sten i form av en snäcka (snigel med hus ;)
I höstas la jag märke till något som tittade på mig varje gång jag var ute gick. En runda jag nästan alltid går så jag tyckte det var konstigt att jag inte hade lagt märke till det tidigare. Nyligen började skogen omkring att avverkas och ju närmare dom kommit det unga trädet desto oroligare har jag blivit, för allt omkring blir ju därmed också skövlat :( Förra veckan vågade jag inte låta "ormdraken" stå kvar där ute längre, utan gick och hämtade hem den. Nu håller den sakta på och får dragen förstärkta vilket kommer att ta sin lilla tid med alla dess fjäll eftersom den är cirka 2 meter lång!!
Litet färgtest. Svärsonen vill att jag målar "serpienten"
mörkt, 
mörkt grön så att den nästan ser svart ut med 
inslag av ljusare grönt. Fast jag måste nog följa mitt hjärta..
"Snäckasnigel" (såld).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar