fredag 26 juli 2013

Snott = snott!

Släkten är värst hade också kunnat vara inläggets titel, men eftersom det inte är något jag fokuserar på, det är bara en väldigt kul grej att berätta, så är det stulna mycket bättre!

Det är så att det är årets kusinträff idag, vilket fick mig att komma ihåg en kommentar från förra årets kusinträff angående färgvalet på mina kläder :)
- Jaså, man kan ha orange till grönt också.

För att inte tala om när jag åkte tillsammans med dem till vår gemensamma kusins begravning nyligen, då jag hörde en kusin i baksätet kommentera min frisyr/hårlängd till den andra kusinen :)
- Men kommer du ihåg, det var så man hade håret när man gick i skolan!

Måste dock tillstå att kusinen som fick höra kommentaren hördes mycket besvärad :)

Fast i natt drömde jag att yngsta dottern sa till mig att hon tyckte att mitt hår börjar bli väl långt och att hon inte vill att jag skall få lika långt hår som hon har :)
Som hon har tjatat... och frisören, om att jag ska låta håret växa ut!!
Men jag håller med henne, så nästa gång jag kommer till Göteborg ska jag absolut se till och få det ansat, även om det inte kommer att bli kort igen. Lagom är bäst!

Nu till det väsentliga i inlägget! Dessa ord stal jag från dotterns blogg i morse, vilka jag tycker är fantastiska! Det visar att det mesta går att rädda och kan komma till användning igen.

"Idag hade jag på mig mammas gamla kjol som jag stulit och sytt om. Den köpte hon när jag föddes och är alltså lika gammal som mig och nu, 20 år senare, bär jag den på andra sidan jorden i Nya Zeeland." 

Appropå långsiktigt tänkande, här är ett filmklipp från YouTube som jag definitivt rekommenderar!
PS! Jag tror att inte att någon av kusinerna läser den här bloggen och brorsan, du får inte skvallra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar