torsdag 18 juli 2013

Appropå sjuttiotal

Så ville jag konstigt nog ha mitt rum svartmålat.
Vilket jag inte fick!
Därför fyllde jag istället hela mitt rum med slagord som "Love, peace and respect!", "Foot loose and fancy free", målade på plakat i psykedeliska mönster och hisnande färgkombinationer med hjälp av penolpennorna jag hade. Tuschpennor som fanns i set med regnbågens alla härliga färger!

Men en gång när mina föräldrar var bortresta fick jag en genial idé som jag i alla fall skulle hinna med innan dom kom hem igen.
Alla borde få ha mer färg i tillvaron!
Jag sprang iväg och köpte en burk målarfärg och målade toalettväggen!

Att tejpa kring kanter och kakelplattor innan jag målade var inte att tänka på, det hade jag nog inte ens hört talas om, så ni kan ju tänka er hur dessutom själva utförandet blev. Och resultatet ja, det var rent av så det stack i ögonen när man öppnade dörren in till toaletten där väggarna var målade knall-orange!

Hur det mottogs? Ja, ni kan ju tänka er själva...


PS! Eftersom jag alltid har haft ett stort behov av att teckna och måla fick jag redan som mycket liten börja använda min mammas oljefärger för att hon skulle få ha läppstiftet ifred, vilket jag tydligen hade startat min konstnärliga bana med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar