söndag 14 juli 2013

Alice o tandfen

Jag brukar föredra att se på tecknade filmer, färglagda för hand, då dom inte känns lika plastiga som animerade filmer brukar göra. Men häromdagen såg jag en gullig animerad film, "Rise of the guardians"!
Den fick mig att tänka på mina egna barn när dom var "små" och gjorde som tomtens nissar i filmen och slickade på kakorna!!!
Detta bara för att ingen annan skulle vilja ha kakorna!
Eller godiset. Ja, allt som dom ville ha ifred :o
Detta fortsatte ganska så långt upp i åldern, om det ens har slutat..

När tandfen i filmen dök opp hajade jag till för henne kände jag mycket väl igen. Hon bor faktiskt på hyllan i mitt kök! Tandfen fick jag av Alice en gång, tillsammans med några andra figurer för att kunna använda i bilder.

Skulle Alice ångra sig någon gång, hon är ju i den åldern då man kanske vill ha besök av tandfen då och då, skulle jag förstås genast skicka tillbaka tandfen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar