torsdag 31 januari 2013

Bilen full

Det blev till att göra en akututryckning nu på eftermiddagen. "Det är kris, vi behöver din hjälp", lät det i andra ändan av telefonen när jag svarade. "--- ska vara med på tv:n i 4:ans morgonsändningen i morgon bitti så vi måste med flyget till Stockholm. Dom kommer snart och hämtar oss och hundarna måste till pensionatet! Du kanske inte vet någonting?"
Nej, svarade jag, jag går ju bara runt här i min egen lilla värld (eller världar) och är inte så uppdaterad.
"Jo --- var med på förstasidan på Dagens Nyheter idag och i ett helt uppslag inne i tidningen. Det handlar om ---- ---- du vet!" Aha inga problem, sa jag, jag kommer men jag tar min egen bil! Jag menar, snöyra som det är och ovana att köra automatväxlad bil, det får vara begränsningar på äventyren! Så då blev det först till att tömma bilens baksäte på snowboards för det här gäller inga små hundar direkt. Den som är närmast kameran når med ryggen upp till mitt höftben. Men 3 stora hundar fick jag faktiskt in i baksätet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar