torsdag 31 januari 2013

Finns det hjärterum...

Cozy, säger latino-svärsonen att det är här hemma, it´s warm and cozy! Det brukar också andra svärsonen säga när han kommer hit, att det är varmt och ombonat. Men jag blir lite orolig när jag tittar in i det sovrummet som yngsta dottern fortfarande har trots att hon inte bor hemma längre. Hmm, dom tänker väl inte flytta hem??? Tänker mig att det skulle bli bra som arbetsrum, men det har så sakteliga tillkommit nya inslag i rummet såsom mansbyxor, mansstrumpor, pjäxor...
Varför jag sa latino-svärson? Jo, när han kommer hem så sätter han sig ner och tittar på fotboll!!

Alla latinos ääälskar fotboll, säger svärsonen.
Grrr, säger jag.
Ja, nu förstår du hur jag har fått det, säger yngsta dottern.

PS! Trodde för ett kort ögonblick att jag hade drabbats av xenoglossis, när man helt plötsligt kan tala eller förstå ett helt nytt språk. Men sån tur hade jag inte, för både fotboll, tennis och golf låter/heter lika på svenska och spanska. Faktum är att vi har väldigt många ord gemensamma :o

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar