fredag 25 januari 2013

Två sidor av mig själv

Åhh, jag blir så trött på mig själv, på alla idéer jag får och alla projekt jag sätter igång med. Vissa som jag bara måste förverkliga av någon anledning. Gudarna ska veta att många av dom skulle jag helst inte vilja veta av, för dom ger mig huvudbry och mycket slit. Helst skulle jag bara vilja hålla på med "rena" aktiviteter som inte stökar ner för mycket. Rita, teckna, skissa, fota och kanske skriva. Vilket inte är lätt det heller efter olyckan. Ord, punkter och kommatecken hamnar ofta i fel ordning. På sin höjd skulle jag vilja använda mig av akvarell, vilket jag inte behärskar. Mammas gamla oljefärger ligger samlade i en sliten påse, tillsammans med yngsta dotterns tuber. Dessa rör jag inte. Men samtidigt, vad skulle livet vara utan utmaningar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar