tisdag 8 januari 2013

Snus och dus

Idag skulle jag ha några gäster på lunch, i alla fall frun, för mannen har, vad ska man säga.. säregen smak eller diet kanske? Jo så han skulle få ta med sig sin egen mat. Som jag gillar ytterligheter, sol och skuggor, eller att havregrynsgröt skulle vara uppskriven på en matsedel ville jag göra den enkla lunchen lite festlig genom att duka fint och göra en meny på latin (även en enkel snusande kvinna behöver förgylla vardagen ibland). Eftersom jag inte visste vad mannen skulle ha med sig att äta fick hans maträtt namnet "oväntad överraskning"! Och nog blev det en överraskning alltid, eftersom vi totalt hade missuppfattat varandra! Det som dom tydligen hade gett till förslag att jag kunde tillaga, hade jag uppfattat som att dom skulle ta med sig :o Som tur var hade jag hemlagade köttbullar i frysen som gick snabbt att tina och efterrätten, vaniljglass med varm hjortronsylt, gick hem hos oss alla! 
Ai ai ai, nu skrev jag i alla fall om mat som jag inte skulle göra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar