söndag 9 december 2012

Turbulens

Problem, problem, kaos, kanske, eventuellt..
Ibland blir det bara för mycket!
Det började redan när jag skulle åka iväg, då tåget jag skulle åka med spårade ur och ett flertal personer skadades. Jag tycker synd om dom som råkade ut för olyckan, men tack, tack du store, för att jag inte fanns med en gång till! Det blev osäkert om det överhuvud taget skulle bli någon resa och om jag nu skulle våga. Inte förrän på eftermiddagen när tågbolaget hörde av sig, fick jag reda på att dom hade ordnat annat ressätt.
Telefonen ringde mycket under dagen och någon tyckte att jag borde stanna hemma, men jag tog tjuren vid hornen och reste iväg i alla fall!
30 mil genom vinternatt och kyla med olika färdmedel tills jag äntligen kunde kliva på ett annat tåg med liggvagn. Snö och kyla följde mig till Göteborg och med 10 minusgrader på västkusten blir allt kaos! En spårvagn spårade ur, internet slutade fungera en dag och när jag en annan dag hoppade på en spårvagn för att åka och titta på en utställning var det riktigt stora trafikproblem. Strömmen hade gått i Göteborgs city så där kunde ingen spårvagn passera, men eventuellt, sa dom i högtalarna, skulle vi kanske nå Grönsakstorget..  eventuellt!
Nu är det bara ett par dagar kvar tills jag åker hem igen, men jag har i alla fall fått andats storstadsluft, träffat barnen med familjer och sett det kära havet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar