söndag 16 december 2012

Hjärtevärmare

Det har funnits perioder i mitt liv (x4) när jag inte har fått promenera eller visa mig tillsammans med något av barnen. Helst skulle jag hålla mig 10-15 meter bakom eller ännu hellre, inte alls vara med! (Som ensamstående mamma har jag varit ganska sträng tycker barnen, men det var tvunget för att få allt att fungera, men jag har också alltid respekterat mina barn när det gäller deras personliga integritet!) Jag kommer ihåg "men-oj-då" upplevelsen när det förändrades, speciellt vad gäller sonen. En Valborgsmässoafton skulle han uppträda tillsammans med sitt band och jag blev ditbjuden :o Av hänsyn, jag menar man får inte tumma för mycket på nyvunnet förtroende, så ställde jag mig längst bak i folksamlingen tillsammans med hans systrar. Jag kommer ihåg hur ungdomarna stod framför utomhusscenen och vajade i takt till musiken med sina tändare i mörkret.
Vid ett annat tillfälle stod sonen och hans kompis på stora scenen på Liseberg och tog emot ett pris ur Wallenbergs fond av Raoul Wallenbergs syster. Dom hade vunnit en musiktävling hos radiokanalen NRJ med en låt som dom båda hade skrivit text och gjort musiken till. På cd:n som trycktes upp står det "Första exet till mamma" :)
Mellandottern har nu nyligen frågat mig om jag vill komma över till Trondheim strax före jul och gå på en konsert tillsammans med henne. Hennes kompisar i gruppen Trio Vreeswijk ska uppträda på Ila Brainnstation. Det var länge sedan jag fick börja visa mig tillsammans ute med henne, men det är ändå glädjande!

Raoul Wallenberg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar