torsdag 27 december 2012

Smakar det..

så kostar det! Ja bor man så här, med bedårande vyer får man troligtvis betala för det vintertid med snöskottning och annat. Men stora gudinna, hjälp mig, ta mig härifrån!, jag står inte ut med mera kyla eller snö!
Tänkte jag skulle baka lite till eftermiddagens besök men när jag satte mig i bilen för att åka till affären var bilen stendöd igen! Då hade jag tur att en kille kom förbi och erbjöd sin hjälp. Och ser man det så, så var det riktigt upplyftande för killens bror ringde under tiden och då sa killen - jag ska bara hjälpa en tjej och få igång bilen och så kommer jag sedan!
Jag menar, han kunde ha sagt att han skulle hjälpa en kvinna... en tant.. eller något annat, så då var tjej mycket bättre :)
Efter att jag hade handlat och satte mig i bilen så vägrade den...starta... men hade tur och fick hjälp igen. Efter detta konstaterade jag att jag måste nog blidka bilen med en riktig långtur.. Vissa skulle säkert ge sin högra arm för att få sig en tur till Vålådalen i det vackra vädret, men inte jag, jag ville bara ha batterierna ordentligt laddade!
Nu står en cheesecake i ugnen och en plåt med ost- och olivtoppar väntar på sin tur. Jo jag gillar att baka i alla fall..
Inga kommentarer.. men tack för den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar