lördag 22 december 2012

Bla bla bla

Ja ibland så fryser allt, till och med antennen på bilen!
Men jag fick hjälp och nu är bilen igång igen med fulladdat batteri efter flera veckors inaktivitet i kraftig kyla! Det är en stund kvar innan tåget till Norge går (som jag ska med) och jag sitter och funderar på små och stora frågor. Varför är det till exempel accepterat att vara konditor, silversmed eller florist, men inte konstnär? Konstnärer ses ofta som udda och håller på med tidsspillande sysselsättning.. jag menar, dom andra yrkena är ju också för estetik och goms skull (vad jag vet) och en bakelse sätter sig dessutom runt midjan!
Konst kan få människor att tänka till, starta debatter och skapa förändring och säkert håller också det konstnärliga skapandet många borta från sjukvården..  Som sagt, världen skulle vara mycket grå och trist om inga färger eller former fanns!

Jag funderar även på... om jag skulle ge ett nyårslöfte i år, vilket jag aldrig gjort tidigare! Yngsta dotterns pojkvän har spanska som modersmål men talar också engelska men det gör däremot inte hans mamma, och det verkar som att vi kommer att få mer förbindelse i framtiden :o, så jag kanske borde lära mig lite (önskar att det hade varit italienska...). Men nu är det dags för mig att gå. Det blir bara en snabbvisit till Trondheim, jag har en leverans till mellandottern och så ska vi ju på konsert ikväll!
PS! Imorgon är dagen en minut längre!

2 kommentarer: