tisdag 18 december 2012

Oskrivna blad

Funderar på om jag kan ha varit bokbindare i något tidigare liv eftersom jag är så förtjust i böcker, papper och pennor. Fick för mig för ett tag sen att jag skulle göra en liten låda jag behövde till att transportera en sak i, så jag plockade fram en gammal kartong, (som jag skar till i 6 delar) en tygbit och lite trälim. Vad vore förresten livet utan trälim och silvertejp? Ganska enkelt och utan att behöva tänka nämnvärt, så var asken sammanfogad :o Sedan fattades bara ett par hål och ett band att knyta ihop den med.
För några år sedan hade jag en period då jag band in skrivböcker på löpande band . Bara en är kvar då dom andra försvann till döttrar och en svägerska. Om nu inte sonen säger att den här boken rätteligen är hans...
Lite häftigt egentligen, vad man kan göra med en bit kartong,
lite papper och ett gammalt lakan!

PS! Till min lista över yrken som jag också kanske kunde ha valt faller skulptör... och numera även kotknackare :) Vilket har sin egen historia som jag tyvärr inte kan berätta om : ( eftersom vi, ett litet gäng betedde oss högst olagligt, men personen blev i alla fall bra i sin rygg!!
Den blinde leder den..
Och på tal om olaglighet så hoppas jag att ingen såg mig kvällen jag smög mig ut som en tjuv om natten för ett tag sedan, utrustad med ficklampa och såg! Nej, det kan jag heller inte berätta om, men jag skulle i alla fall inte såga ner någon julgran!

2 kommentarer: