fredag 24 januari 2014

"Miniglaciären" (appropå irrvägar)

Det är kallt, mycket kallt ute, nästan så att näsan vill klistras igen när man kommer ut.
Men dagarna är vackra och soliga så en promenad blir det oftast i alla fall.
Igår gick jag lite annorlunda mot vad jag brukat den senaste tiden och fick därför syn på en slags miniglaciär som hade brett ut sig. Världens minsta kanske?
Istäcket var cirka 15 meter långt och 7-8 meter brett.
På isen fanns det också mycket fin frost så naturligtvis blev jag tvungen att ta mig ut, mycket försiktigt, för att kunna ta ett foto.
Döm då om min förvåning när isen plötsligt brister och jag sjunker till vaden i vatten!
Så himla tjock är jag inte och med tanke på den långvariga kylan vi haft borde den definitivt ha burit.
Fast så är jag ju en expert på att plurra med...

Nåväl, vattnet blev något hindrat från att fylla kängorna tack vare snölåsen längst ned på byxorna och med ullstrumpor på fötterna så kändes det inte så värst mycket så jag fortsatte ändå promenaden.
Men när jag kom hem, ja då hade jag riktiga pansarplåtar kring benen! Kick ass!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar