torsdag 2 januari 2014

En värsting till syster!

Hade glömt att det blåste väldigt härom natten när jag glad över att det äntligen var uppkört ett skoterspår gick iväg. Tänkte förstås inte på att vinden hade polerat spåren så att det blev rena rama rodelbanan där ute!
Det gick snabbare än blixten när jag ramlade omkull.
Strax därpå var det dags igen och andra gången skrapade jag insidan av händerna :(
Blod, tårar och smärta!
Typiskt, det var väl första gången jag hade lämnat vantarna hemma, tyckte inte att det var så kallt ute...

Sedan dess har jag väntat på att få några häftiga blåmärken, tänkte att något gott skulle det väl komma ur händelsen men tyvärr har bara ett futtigt under knät dykt upp.
Definitivt inget blåmärke att skryta med eller att ta ett foto på. Detta trots att jag har fått gå här hemma och halta i flera dagar!

Det är bara att konstatera, dom övriga barnen har "en värsting till syster"!
Ni kommer väl ihåg älgräkningen, den hon vann med 11-1?
Värsta blåmärket kan hon också skryta med!
Ett otroligt blåmärke som bestod av regnbågens alla färger.. matchade dessutom hennes tröja!

Har ett foto av hennes blåmärke jag tog (hur hade jag kunnat låta bli?), men eftersom man inte kan lägga ut en bild på ens dotters rumpa hur som helst så har jag fixat till det som så, att om ni för muspekaren över fotot här under så kommer hennes ända istället att dyka upp! Smart va?
Ja nu är ni varnade, men helt klart sevärt är det!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar