tisdag 7 januari 2014

En fin dag..

Går och funderar när jag är ute och promenerar hur draken egentligen ska se ut?
Om jag ska måla den röd och sedan lacka den så att det blir som rött lackpapper eller
vilken färg jag nu egentligen vill ha?
Kanske bara tidningspapper? Som förstås då också måste lackas så att det tål fukt...

Så går jag och funderar...

Att när barnen var små, byggde vi massor av drakar som vi var ute och flög med på Gärdet,
oj vad kul vi hade!
Äldsta dottern hade hela rummet fullt med drakar som hängde från taket, den ena fantasifullare än den andra..

Så går jag och funderar..

På mitt mål som jag har satt upp, för små och stora mål i livet behöver man ha.
Att till sommaren en riktigt fin dag, då ska jag ta mig uppför Välliste med draken och ett liggunderlag
och sedan ska jag ligga och titta när draken svävar uppe i skyn.

Jag kan inte gå rakt upp, det kan jag inte längre efter olyckan, utan jag ska gå i bågen till höger.
Där man så sakteliga tar sig upp.
Att om det tar lång tid att gå, att det inte spelar någon roll..
inget mörker faller ju ändå!

Eller om jag ens tar mig till toppen?
Det gör heller ingenting, det är fint där på Nordtoppen med..

Så går jag och funderar...

2 kommentarer:

  1. En drake i skimrande grönt och guld!!!

    Puss från äldsta dottern

    SvaraRadera
  2. Åhh vad fint o ligga o titta på en guldgrön drake i skyn.. :) Puss!

    SvaraRadera