fredag 28 juni 2013

Sommarlov!

Någon akvarellist kommer jag inte att bli men kursveckan har varit fantastisk (o skitjobbig!). Det var roligt att få lära sig grunderna och vissa tips kommer jag att ha nytta av i mitt övriga skapande.
När bilderna inte blev som jag ville började jag istället, inte att slita mitt hår i förtvivlan, men väl att riva bilden i bitar, vilket slutade i ett collage. Visst ser biten, överst i mitten, faktiskt ut som en uggla?

Näst sista dagen släppte jag "tänket" om att få fram någon bild och började istället leka genom att skvätta och stänka färg på ett papper. Någon tittade förvånat upp och jag förstod varför när jag gick och tittade mig i spegeln... jag hade inte bara fått färg i håret och på kläderna, jag hade också fullt med lila färgfläckar i ansiktet!

Idag, sista dagen var vi hem till "frökens" och hennes mans fantastiska hus! Byggt som en kåta med  utsikt mot Åreskutan. Smakfullt inrett och mycket vilsamt (hittade också flera marionetter som värdinnan hade gjort) :o
En underbar avslutning på veckan! Tack!
En släkting?
Igår regnade det!
Första dagens trevande försök...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar