fredag 21 juni 2013

Idag

Det har börjat ljusna ute trots att det knappt har varit skymning. Sommarsolståndet, årets längsta dag har inletts.
Jag borde gå ut idag och plocka 7 sorters blommor till ikväll för att lägga under huvudkudden.
Jag behöver drömma om en tillkommande, en blivande man!

Detta beroende på att goda vänner som nyligen har kommit hem från en resa i Indien hade med sig flera fina presenter till mig.
En liten pärlprydd elefant, en pillerdosa (i den gröna färgen jag gillar), bindis, armand m.m.
Men det mest häpnadsväckande, det som fick mig att göra riktigt stora ögon, det var en liten bok om, och nu blandar jag medvetet ihop bokstäverna, en bok om.. Suma Katra! :o

Trevlig midsommar!


Översta fotot visar midsommarblomster, mittenbilden Norsk pyrola (som doftar himmelskt) men vilken sorts blomma det är på nedersta bilden det har jag ingen aning om. Men det kanske någon annan vet?

2 kommentarer:

  1. Skickar en trevlig midsommar till dig, om några timmar åker vi upp till buan ( Jänsmässholmen ) för att möta ljuset

    SvaraRadera
  2. Åhh Jänsmässholmen, jag har ett speciellt minne därifrån sen jag var liten, det är så vackert där uppe! Sommar och ljus till dig!

    SvaraRadera