onsdag 12 juni 2013

☼ ☼

Jo det är riktigt, om nu någon lagt märke till det, att jag inte postar nya inlägg lika ofta. Jag har tröttnat alldeles väldigt på att jag "pratar" för mycket (postar många inlägg alltså). Mestadels handlar det bara om oväsentligheter det jag skriver.
Däremot tröttnar jag aldrig på att skriva och har nu därför en mängd färdigskrivna, opublicerade inlägg som ligger i utkast. Det känns tveksamt om jag kommer att lägga ut någon av dessa. Skulle jag även "försvinna" helt, beror det bara på att jag varje dag tänker, nej nu får det vara nog!
Så nu vet ni! Men vad vet jag, kanske beror det på en svacka..

Jag undrar om det faktiskt skulle kunna innebära en hälsorisk att blogga? I alla fall om man är liten och oansenlig och det därav blir glest mellan kommentarerna? Tänk om jag hade fel i det andra inlägget, tänk om det till och med är nyttigare för hälsan att vara "någon"? :o

Att få ner tankar i skrift gör det enklare att sortera och komma ihåg än om man håller det inom sig men å  andra sidan, i hjärnan hade kanske tankarna troligtvis förhoppningsvis barmhärtigt nog, fallit i glömska snart nog eller så småningom.

Eftersom man inte delar eller diskuterar tankarna "högt" med andra får man heller inga motargument. Utan att kunna se en annan sida av saken kan faran vara i att tro att man har rätt i det man tänker... och tycker! :o Kanske till och med drabbas av storhetsvansinne eller bli någon slags "envärldshärskare" :o
... om man inte ifrågasätter vad man själv tänker och skriver förstås!

♀ på täppan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar