söndag 30 juni 2013

I begynnelsen (min teori)

Idag har jag suttit och gjort en liten slags förteckning över tecken som skall vara enkla att måla på med rödockra i ansiktet. Jag tänker att det kan vara stressigt nog ändå innan vi ska börja spela och i alla fall i min hjärna slår det knut vid sådana tillfällen.
Vissa tecken är påhittade, andra inte. Men vem vet det, hur det var då?

Kom på att ett trumtecken måste vi ha med och när jag hade gjort det färdigt såg jag att det nästan såg ut som tecknet för kvinna. Alltså måste det också finnas ett trumtecken för man!
Och kanske var det så det var, när tecknet för man och kvinna uppstod? Första utkastet :o Att man kunde skilja kvinnan från mannen med ett rödockratecken i ansiktet?

För hur lätt kunde det annars vara, (om det nu hade någon betydelse..) att se skillnaden om alla var höljda i hudar? Men vem vet... men smart va? ;)

Vilken tur att det finns uppmärksamma läsare!
Till exempel hade jag skrivit fel datum när spelningen på Glösa är.
Detta är nu ändrat till den 5:e i inläggen. Tack Mika!
Och tack för din stöttning Ofog! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar