söndag 9 mars 2014

Omväxling förnöjer?

Ena stunden vistades jag i ljummen vårluft och tittade på första leirfiveln (tussilagon) och ett par timmar senare på kvällskvisten så klev jag av tåget rakt ut i en full storm och tänkte, jaha där försvinner den sista snön.. För att nästa morgon vakna av, vad är det jag hör?, det låter som plogbilen! Och mycket riktigt, nu hade den fulla stormen förvandlats till en full snöstorm istället och decimeterdjupt snötäcke! :o

Jag har fått allvarliga problem, jag som har tänkt handla och förbereda mat senare i veckan för väntat kärt besök.. Hade precis avslutat betalningen för bakingredienserna igår, när jag jag skulle ta ur betalkortet ur maskinen så knäcktes det i två delar!! Hjälp, man kan ju inte leva på drömmar allena även om det är sött och gott... :o

Ändå, idag har jag bakat en rejäl rulltårta med smörkräm o lite småkakor. Under baket tänkte jag på att vi alla i familjen alltid har gillat att baka, både desserter och annat. Till och med min mamma jobbade ett tag med att baka till en "fin" kaffeservering på Onsalahalvön och hon var mycket "berömd" för sina kanelsnäckor och toscakakor.. Jo vi alla gillar att baka, förutom kanske yngsta dottern då, som hellre äter det bakade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar