torsdag 27 mars 2014

Cliff (appropå fåglar)

När jag var liten, kanske 5-6 år kom min äldsta storebror (tror jag helt säkert att det var) plötsligt hem med en blå undulat som fick heta Cliff. Senare hade vi också ett par till som alla fick heta Cliff efter Cliff Richards. Cliff den första, Cliff den andra... Den första var så tam kom jag ihåg att han till och med satt på cykelstyret när jag cyklade omkring på min två- trehjuling? Det var också det som till slut fick honom på fall då han älskade att krypa in under täcket hos min mamma. En morgon hade hon inte sett att han krupit in och han hade blivit kvävd...
Vad jag nu undrar är hur det kommer sig att min storebror kom hem med en fågel första gången, var det som en liten påminnelse när han själv drog ut på haven? Han jobbade i många år som radiotelegrafist och åkte runt över hela världen.


1 kommentar: