måndag 24 mars 2014

Huuup gupps färd

Fyra sjättedelar av familjen åkte hem i helgen och kvar har jag en sjuk dotter samt en yster valp. Det var länge sedan jag var hemma med sjukt barn. Sjuka barn behöver sysselsättning när de börjar tillfriskna och dottern ville gärna komma ut och se något annat och det var länge sedan hon åkt "baksidan" av Åreskutan.
Jag var lite tveksam (med all rätta så här i efterhand) men ok, bilen behövde också vallas!

Nog för att jag alltid har önskat att få köra ett ökenrally nån gång under livet eller i alla fall få åka med i ett men idag har min längtan blivit stillad. Grusvägar fyllda av halvdecimetertjock snögegga grundad med lerglasyr. Snömos, is och lera samtidigt! Som att vara ute på gungfly på hög höjd, om man nu lyckas ta sig upp på dubbfria däck som vi faktiskt gjorde! Hur vi nu gjorde? :o Nåväl, då kan man kana och glida litehursomhelst över eller mellan kraterhålen som vägen också är pepprad med!
Släng dig i väggen Indiana Jones, säger jag bara, vad är sjunkhål mot äventyret att köra Huså/Fröåvägen under våren när det är tjällossning på gång!




Bensträckargänget

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar