tisdag 19 november 2013

Puh

Jag har varit med om ganska många stormar här uppe och vid något tillfälle har även huset rist till. En gång hörde jag och yngsta dottern ett fruktansvärt brak som senare visade sig vara en altanvägg som blåst omkull.
Men det har inte varit något mot stormen som var nu i helgen.

Det var svårt att sova, dels för att det var fullmåne men även för att stormen röt något fruktansvärt hela natten och vid 3-4 tiden på morgonen så skakade hela huset ordentligt. Jag konstaterade bara att det inte fanns så mycket att göra om det skulle hända något. Att springa ut var inte att tänka på med vindarna som var och så snöade det för fullt.
Men det gick bra och nästa dag var det så pass lugnt ett tag att jag hann med en "fullmånepromenad" :)

Gick förbi gläntan och hängde upp ett hjärta i blå trädet och la ut lite mat till småfåglarna. Nej, det är inte att skräpa ner, lite fina blå band i ett träd är tusen gånger bättre än den taggtråd som ligger på marken omkring. Vilken jag för övrigt tänker försöka städa bort till våren (upptäckte inte taggtråden förrän alldeles nyligen).

Fortsatte genom skogen och när jag hade gått 5-6 hundra meter såg jag plötsligt ett blått band som låg på stigen men inte ett band från "mitt" träd så detta gjorde mig uppmärksam och då såg jag något inne i skogen som jag tidigare inte har sett, en portal!!

En portal med en alldeles egen klocka som man kan ringa i när man vill kliva igenom!
När man går igenom portaler så kan dom mest märkliga saker hända!
Så för den hågade, välkommen om ni vill att jag ska visa var den här portalen finns!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar