onsdag 20 november 2013

Fair play?

Det var fotbollsmatch igår mellan Sverige och Portugal.
Inte för att jag bryr mig men det gick inte undgå att höra att det skulle spelas..
Detta fick mig emellertid att tänka på att 1989 eller 90 så köpte jag 3 stycken hela fotbollsplaner!!
Just det, det trodde ni inte..

Men nu var det så att det inte var planer att spela fotboll på utan det var ytor lika stora som fotbollsplaner, fyllda med regnskog!
Dessa köpte jag och gav till barnen i födelsedagspresent (nej lilla hjärtat, du var ju inte född då..) genom  "Barnens regnskog" som arrangerade det hela (numera är organisationen nedlagd) för att hjälpa till att rädda undan regnskog i Costa Rica.

Faktum är att jag undrar nu hur det har gått, om ytorna fortfarande är skyddade? Vilket de borde vara! Kartan över området där regnskogen räddades har jag fortfarande kvar..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar