tisdag 26 november 2013

Birdie nam nam

Idag fick jag hux flux för mig att baka "lussekusar" och märkligt nog så fanns alla ingredienser hemma, till och med saffran! :o
Vi i familjen har alltid kallat brödet för kusar eftersom vi aldrig har lyckats få dem till att likna lussekatter
(kusar är förresten ett norrländskt ord för småkryp).

Normalt brukar jag baka saffransbröd 3-4 gånger till varje jul eftersom en viss liten person har ätit upp dem, nästan oftast samma dag!!
Förr när flera barn var hemma bakade vi flerdubbelt så mycket varje gång...

Men det här året är det annorlunda, nu är jag ju själv!

Därför bestämde jag mig också för att baka dem annorlunda.
Tänkte att, eftersom jag matar fåglarna hela året varför inte "vända på steken" och göra små fåglar som jag kan äta istället?!
Sagt och gjort fast det blev inga russin till ögon men väl lite nyfallen "snö"!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar