torsdag 1 april 2021

Vilken underbar sömnlös natt!

Då norrskenet gick i vågor, ibland var det starkare, ibland svagare men varade i flera timmar! Hann slumra till efter att jag "larmat" inne i Facebook-gruppen "Norrsken i Jämtland, Härjedalen och Tröndelag" men vaknade 1 1/2 timma senare av att norrskenet sken jättestarkt in i sovrummet (bild1)! Det kändes nästan som Grande Finale för snart är nätterna för ljusa men jag hoppas att det inte var det sista för den här säsongen! Det är märkligt, när förutsättningarna har varit jättebra för norrsken med Kp5 har det inte blivit just något av det men vid Kp2-3 har det varit flera gånger varit shower... :o Lade ingen krut på att gå ut för jag trodde att det strax skulle vara över men tji fick jag då det väckte mig för andra gången och fotona är alltså bara tagna genom sovrumsfönstret!

Sista bilden är från första omgången innan jag somnade före andra omgången! ;) Notera strålarna!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar