fredag 9 april 2021

Hemmagjord balansbräda!

Det är viktigt med balansen när man blir äldre, det för att undvika smärta och en massa omak!
Jag märkte när jag kunde börja cykla igen efter alla år att min balans inte var vad den hade varit! Konstigt nog när jag nu tog fram cykeln igen efter ett långt uppehåll så gick det betydligt bättre så balansen går tydligen fort att träna opp igen!

Enkel vardagsträning kan man göra genom att stå på bara ett ben när man står vid diskbänken och fixar något, kanske skalar morötterna!?

Betydligt roligare är det att stå på en balansbräda och efter att ha använt hjärncellerna kom jag på vad jag kunde använda till en sådan, det är också skönt att inte ha ett specifikt träningsredskap utan något som går lätt att plocka undan!

Jag använde mig av en kavel, en handduk (för så bra balans har jag inte än, jag vill varken att jag eller kaveln ska flyga över rummet) samt en bräda. Denna extravaganta slipade gamla båt-del är ett gammalt strandfynd från havet, jag undrar vad den kan ha varit ute på för äventyr?
En fördel är också att hålla sig på mattan, det blir lite mjukare så och så håller det sig på plats!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar