onsdag 31 mars 2021

Nilssons renar o jag

Häromdagen när det hunnit bli eftermiddag beslutade vi oss att göra en bilutflykt, att åka favoritrundan den första dagen med sommartid!
Ungefär halvvägs på rundan närmade vi oss rengärdet och där var det full aktivitet med flera lastbilar med släp. Vi körde försiktigt förbi men en liten bit längre bort stannade vi så att jag kunde hoppa ur bilen och ta några foton för där ute på myren hade hundratals renar samlats.
När jag skulle hoppa in i bilen igen kom en man och en kvinna hastigt gående och jag undrade vad som stod på..

Kom med ropade de båda i mun på varandra och så ville de att jag skulle följa med tillbaka för att jag skulle få ett bättre fotoläge!
Hann bara stå en liten stund uppe på en liten upphöjd avsats intill fållan där man hade bra överblick då renarna kom farandes utmed rampen innan de tyckte att jag istället skulle komma in i självaste fållan. Där "landade" renarna innan de sprang vidare genom ett litet sluss-system innan de nådde friheten! Nu var inte fotoljuset det bästa den sena och något mulna eftermiddagen men vilken glädje att få vara med om! Tusen tack!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar