måndag 25 augusti 2014

Var vänlig försök igen!

Nummerskivor, såna som man snurrade på för att slå telefonnumret och modern teknologi går inte ihop konstaterade jag idag, i alla fall inte hos Länsförsäkringar i Jämtland.
Jag fick 5 val och det sista valet var om jag ville tala med en telefonist, vilket jag ville. Men det går inte att knappa på en nummerskiva. Sista gången, efter ett antal gångers "Var vänlig försök igen" i örat, försökte jag desperat med att stoppa in fingret i nummer fems hål och snurra runt. Vilket inte heller det fungerar.
Varför kunde jag inte fått ha väntat kvar i luren som man brukar få hos vissa, för att bli kopplad till en växel om man inte gör något eget val?
Vid långvariga strömavbrott fungerar inte trådlösa telefoner, ej heller mobiler om man inte kan ladda dem. Samhället gör sig bara omöjligare och omöjligare och blir också allt mer sårbarare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar